عنوان نویسی

ساعت ها زمان صرف این می کنی که محتوایی فوق العاده بنویسی و پس از انتشار آن متوجه می شوی
که مخاطبان بر روی آن کلیک نمی کنند و به راحتی صفحه سایت تان را می بندند و دیگر به آن برنمی گردند.

چرا این اتفاق می افتد ؟

چون عنوان نویسی به صورت جذاب و تاثیرگذار نبوده و عنوان نتوانسته است توجه مخاطب را جلب کند.

اگر تو هم محتوایی می نویسی که مخاطب به آن توجهی نمی کند و یا متن های تبلیغاتی می نویسی ولی روی آن ها کلیک نمی شود ،
این مطلب برای تو نوشته شده است تا بتوانی عنوان هایی بنویسی که وسوسه مخاطب برای کلیک کردن و خواندن ادامه محتوا را چندین برابر کند.

خیلی خب

تفاوت یک محتوا با هزاران بازدیدکننده و محتوایی که بازدیدکننده ای ندارد را عنوان آن تعیین می کند.

دیوید اگیلوی نابغه دنیای تبلیغات درباره اهمیت عنوان نویسی گفته است که :

 به طور متوسط تعداد افرادی که عنوان را می خوانند ، 5 برابر خوانندگان متن است .

نوشتن یک عنوان جذاب ریزه کاری زیادی دارد و من تلاشم را کرده ام در این مطلب تو را برای نوشتن عنوان هایی وسوسه انگیر و کلیک خور آماده کنم.

در این مطلب دقیقا قرار است چه چیزهایی یاد بگیری :

  • از کلمات تاثیرگذاری استفاده کنی تا مخاطب تحریک به کلیک شود.
  • چطور تبلیغ نویس ها یک عنوان درجه یک می نویسند ؟
  • 3 فرمول کلاسیک برای عنوان نویسی
  • سایتی که برای تو عنوان تولید می کند.
  • 3 سوال که به تو کمک می کند عنوان های بهتری بنویسی

 

اهمیت عنوان نویسی

زمانی که در مورد موضوع خاصی سرچ می کنیم ، ما فقط یک صفحه را باز نمی کنیم.
چندین صفحه را باز می کنیم و با بررسی عنوان مطالب یا عنوان هایی که در مطلب نوشته شده است ، تصمیم می گیریم که در صفحه بمانیم یا آن را ترک کنیم.

 

کلمات تاثیرگذاری که می توانند هر مخاطبی را تحریک کنند !

 

یک عنوان جذاب از کلماتی تشکیل شده است که می توانند بر روی مخاطب تاثیر مستقیم بگذارند.

در اینجا یک فهرست از کلمات تاثیرگذاری می نویسم که می توانند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهند.

1 . حیرت آور

2 . چطور

3 . منحصر به فرد

4 . انقلابی

5 . شما ( درباره مخاطب صحبت کن نه خودت یا کسب و کارت )

6 . محدود

7 . پیشنهاد

8 . باورنکردنی

9 . انقلابی

10 . فوری

11 . عشق

12 . نفرت ( حتما نباید خود کلمه را استفاده کرد ، می توانی از کلماتی که باعث ایجاد این حس می شوند استفاده کنی ).

13 . اعتراف

14 . حسادت

15 . خاص

16 . کشف

17 . فوری

18 . ثابت شده

19 . سِری

20 . انقلابی

 

خیلی خب . منم میدانم که استفاده از این کلمات به تنهایی نمی تواند تاثیری بگذارد .
اما اگر با فرمول ها و نکاتی که در ادامه مطلب می گویم ترکیبش کنی ، مطمئنم می توانی عنوان های درجه یکی بنویسی که توجه هر مخاطبی را جلب کند.

کلمه های زیبا و تاثیرگذار برای یک عنوان مناسب کافی نیستند. این کلمه ها زمانی ارزش دارند که پیام اصلی ما را ساده و مستقیم بیان کنند.

نکته : قرار نیست با استفاده از این کلمات عنوان های خلاقانه ای بنویسیم که هیچ تاثیری در جلب توجه مخاطب به ادامه مطلب ندارند.
عنوان های خلاقانه می توانند توجه ها را جلب کنند اما توجه فقط به عنوان جلب می شود نه جلب خواندن ادامه مطلب.

 

تبلیغ نویس ها چطور یک عنوان درجه یک می نویسند ؟

 

عنوان نویسی

فرمول ها در حین سادگی می توانند نتیجه های فوق العاده ای بسازند.

یک تبلیغ نویس برای نوشتن عنوانی درجه یک نیازی نیست سال ها مطالعه و تحقیق کند . تنها کاری که لازم است انجام دهد این است که از فرمول ها به خوبی استفاده کند.

نیازی نیست چرخ را از اول اختراع کنی فقط باید آپشن های مختلفی به آن اضافه کنی تا بهترین نتیجه ممکن را بدهند.

این فرمول ها سال ها توسط تبلیغ نویس های حرفه ای مانند دیوید اگیلوی ، گری هالبرت ، دن کندی و … استفاده شده است و نتیجه های خوبی داشته اند.
پس تنها کاری که تو باید انجام دهی این است که محتوایت را در این فرمول ها قرار دهی.

فرمول های کلاسیک عنوان نویسی

 

نکته : می توانی از کلمات تاثیرگذاری که گفتم در این فرمول ها استفاده کنی و با توجه به حوزه ای که فعالیت می کنی آن را تغییر دهی.

1 – چطور می توانیم بدون داشتن [….. ] ، [ شرایط ایده آل ] باشیم ؟

مثال :

چطور بدون رژیم و سختی های ورزش ، لاغر شویم ؟

چطور بدون داشتن رزومه و تجربه کاری ، در یک شرکت معتبر استخدام شویم ؟

چطور می توانیم بدون داشتن سلاح ، از خودمان محافطت کنیم ؟

ما همیشه دوست داریم بدون انجام دادن کارهای سخت و داشتن ابزار موردنیاز ، به نتیجه ای عالی برسیم .

2 – چطور [ کاری را انجام دهیم ] در [ مدت زمان کوتاه ]

مثال :

چطور 1000 محصول را در 7 روز بفروشیم ؟

چطور فقط در یک هفته 5 کیلو لاغر تر شویم ؟

آدم ها علاقه زیادی به اینکه در مدت زمانی کوتاه به نتیجه ای برسند ، دارند.
این فرمول از هر دو خواسته استفاده می کند.

 

3 – وقتی [ کاری ] را شروع کردم همه به من خندیدند ولی وقتی [ شرایط بعد از انجام دادن ]

مثال :

وقتی کار جدیدم را شروع کردم همه به من خندیدند ولی وقتی خانه ای ویلایی خریدم …

 

 

سایتی که برای تو عنوان تولید می کند

می توانی برای نوشتن عنوان جذاب از این وب سایت استفاده کنی .

در این وب سایت با استفاده از ایده های مختلفی که درباره موضوعی به تو می دهد ، کمک می کند تا ذهنت آماده نوشتن عنوان شود.

فقط کافی است کلیدواژه موردنظرت را در کادر بنویسی :

SEOPressor’s Title Generator

 

سایت عنوان نویسی

 

 

این سایت در ابتدا از تو کلیدواژه‌ مورد نظر را می‌گیرد و تعدادی عنوان جذاب و نمونه را نشان می‌دهد.

 

 3 سوال ساده که به تو کمک می کند عنوان های بهتری را ایجاد کنی

1 – مزایا و نتیجه خواندن این مطلب برای چه کسانی است ؟ ( شناخت مخاطب )

2 – چطور می توانم به مخاطبم کمک کنم ؟

3 – چه چیزی باعث می شود این مطلب خاص و منحصر به فرد باشد ؟

 

پرسیدن این 3 سوال ساده از خودت قبل از نوشتن عنوان می تواند به تو کمک کند تا عنوان بهتری بنویسی

مثال : اگر می خواهی درباره ایمیل مارکتینگ عنوان بنویسی

1 : مخاطب من افرادی هستند که وب سایت و بازدیدکننده دارند و دنبال روشی برای جذب و تبدیل این مخاطب و بازدیدکننده ها به مشتری هستند.

2 : می توانم به آن ها کمک کنم تا لیست ایمیلی بسازند

می توانم به آن ها کمک کنم تا ایمیل ها را طوری بنویسند که مخاطب ایمیل هایشان را باز کند.

می توانم به آن ها به صورت ویدئویی یاد بدهم که در وب سایت میلرلایت ثبت نام کنند و …

3 : من در این مطلب درباره ایمیل نویسی ( نوشتن عنوان ایمیل و متن آن ) نوشتم که تا الان در هیچ وب سایتی اشاره ای به آن نشده است.

کامل و جامع نوشتم.

 

با استفاده از جواب هایی که به این 3 سوال داده ای می توانی عنوان مناسبی بنویسی.

مثال : اگر می خواهی مخاطبان سایتت را به مشتری تبدیل کنی این مطلب برای تو نوشته شده است.

چطور می توانیم در 24 ساعت 1000 ایمیل از مخاطبان را در لیست ایمیلی خود داشته باشیم ؟

 

امیدوارم بتوانی از این مقاله استفاده کنی و نتیجه های خوبی با عنوان هایی که می نویسی ، بگیری.

 

 

 

 

3 پاسخ

پیگیری‌ها

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *