کپی رایتینگ

یه قُلُپ کپی رایتینگ

با قسمت یک از سری مقاله های ” یه قُلُپ کپی رایتینگ ” در خدمت شما هستم.

در این مقاله ها فرض من بر این است که ذهنت خالی از هرگونه دانشی در این حوزه است و از ابتدای مسیر تو را با کپی رایتینگ و انواع تکنیک ها ، اصول نوشتن ، قواعد و … آشنا می کنم و در ادامه تکنیک ها و استراتژی های تاثیرگذارتری را تحلیل می کنم. خیلی ساده و کوتاه.

هدف از این سری مقاله ها این است که از کلیشه های این حوزه فاصله بگیریم تا بتوانیم در دنیای واقعی متن های تبلیغاتی موثرتری بنویسم.

سرجیو زیمن :

” تنها یک قانون وجود دارد : تبلیغات باید سبب فروش شود . “

تبلیغات ، فروش بیشتر محصول ، در بیشتر مواقع ، به بیشتر افراد ، برای بدست آوردن پول بیشتر است.

و یکی از ارکان اصلی یک تبلیغ پرفروش ، نوشتن یک متن تبلیغاتی جذاب و تاثیرگذار است.

همه ما روزانه در معرض صدها تبلیغ مختلف در سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی قرار می گیریم .
اما واقعا چه تعداد از آن ها را کلیک می کنیم یا تا انتها می خوانیم ؟ یا بعد از خواندن آن ها برای خرید محصول اقدام می کنیم ؟

در دنیایی که جلب توجه مردم روز به روز دشوارتر می شود و حواس مخاطب در لحظه از موضوع اصلی پرت می شود
ما باید چنان تبلیغی را بسازیم که توجه مخاطب را طوری جلب کند که حاضر نباشد در آن لحظه ها به چیز دیگری فکر کند.

اما دقیقا چه تبلیغی تاثیرگذار است ؟

به نظر من تبلیغی که توجه مخاطب هدف را جلب کند و پیام  و پیشنهاد را ساده و روشن عرضه کند و هر مخاطبی را برای خرید محصول متقاعد سازد.

و همه این ها با کپی رایتینگ امکان پذیر است.

اگر میخواهید افراد را برای خواندن تبلیغ و اقدام به خرید متقاعد کنی به مطالعه این سری مقاله ها نیاز داری.

 

کپی رایتینگ ( تبلیغ نویسی ) چیست و کپی رایتر کیست ؟

کپی رایتینگ ترکیب هنر نویسندگی با مهارت بازاریابی و فروش است که منجر به نوشتن متن های تاثیرگذاری می شود که فروش را افزایش می دهند. این یک تعریف جامع از کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی بود.

و اما کپی رایتر کیست ؟

کپی رایتر ، هم یک نویسنده و هم یک روانشناس است . کسی است که روح و روان انسان ها را می شناسد و همینطور با نیاز های عمیق انسان ها آشناست.

کپی رایتر با متن هایی که می نویسد می تواند هر مخاطبی را تحریک به اقدام کند.

جودیت چارلز می گوید :

” یک نویسنده ی متن های تبلیغاتی ، فروشنده ای است که پشت ماشین تحریر می نشیند. “

( البته ما قرار نیست پشت ماشین تحریر بشینیم . اما پشت لپ تاپ ، چرا )

به این مثال توجه کنید :

می خواهم برای فروش کرم لاغری یک متن تبلیغاتی بنویسم :

روش اول :

یک محصول بی نظیر برای از بین بردن چربی های فشرده (سلولیت) است. ال کارنتین موجود در این کرم باعث افزایش متابولیسم، سوخت ساز و در نهایت چربی سوزی می شود.

روش دوم :

اگر به طور جنون آمیزی دیگر حالت از رژیم های سخت و تلاش های بی فایده برای کاهش وزن بهم میخورد ، می توانی از این کرم لاغری استفاده کنی تا در عرض 30 روز مجبور شوی شلواری با سایز کوچکتر بگیری.

 

در روش دوم من سعی کردم احساسات منفی مخاطب را تشدید کنم و در مرحله دوم نتیجه استفاده را با استفاده کلمات برایش تصویرسازی کنم.

این یعنی استفاده از ابزار کپی رایتینگ

 

کپی رایتینگ چی نیست ؟

کپی رایتینگ استفاده خلاقانه از کلمات و فقط زیبانویسی بدون هیچ هدفی نیست.

هدف از کپی رایتینگ این نیست که موردعلاقه و تشویق مردم قرار گیرد . کپی رایتینگ ابزاری است برای رسیدن به هدف و هدف چیزی جز افزایش فروش نیست.

 

کپی رایتینگ کجا کاربرد دارد ؟

کپی رایتینگ هم در فضا وب و هم در فضای فیزیکی تاثیرگذار است و می تواند فروش هر محصولی را افزایش دهد.

در تلگرام ،اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر

در متن ایمیل هایی که می فرستیم

در صفحه فروش محصولات و خدمات

در تبلیغات کلیکی ، ایمیلی ، ویدئویی و … در فضای وب

بر روی بیلبوردهای سطح شهر ، بنر ها ، تبلیغات مجلات و روزنامه ها

 

به نظر من هر جا سخن از تاثیرگذاری باشد ، نام کپی رایتینگ می درخشد.

در نوشتن متن های سخنرانی ، در سیاست ، در مذهب ، در ساخت فرهنگ و …

چون تمام کاری که باید در کپی رایتینگ انجام دهی ، این است که بتوانی از کلمات طوری استفاده کنی که تاثیر بگذارد.

 

ویژگی های یک کپی رایتر حرفه ای :

تبدیل شدن به یک کپی رایتر نیاز به تمرین و یادگیری مادام العمر دارد . اما چند تا از ویژگی های یک کپی رایتر حرفه ای را در زیر می توانی ببینی و بعد خودت تصمیم بگیری در این مسیر قدم بگذاری یا نه .

 

  • یک کپی رایتر می تواند یکی از تاثیرگذارترین افراد هر جامعه ای باشد.
  • یک کپی رایتر حرفه ای می تواند هر محصول یا خدماتی را به راحتی بفروشد.
  • می تواند به راحتی ایده هایش را ارائه دهد و هر کسی را برای پذیرفتن ایده هایش متقاعد کند.
  • می تواند با نوشتن چند تبلیغ یک کسب و کار را رونق دهد.
  • یک کپی رایتر می تواند به یک سخنران تاثیرگذار تبدیل شود.
  • یک کپی رایتر می تواند طوری بنویسد که توجه ها را جلب کند.

 

ابزار لازم برای کپی رایتر :

یک قلم و کاغذ

علاقه و انگیزه ای برای ادامه

مطالعه ، مطالعه ، مطالعه

 

ابزارهای دیگر را در قُلُپ های بعدی بررسی می کنیم.

 

خب قلپ اول رو به سلامت قورت دادی رفت ! خیلی زود با قُلُپ بعدی در خدمتت خواهم بود.

اگر سوالی داری بپرس تا جواب دهم.

 

قُلُپ دوم : چطور یک متن تبلیغاتی پرفروش بنویسیم ؟

 

یه قُلُپ کپی رایتینگ
4.8 (96%) 5 vote[s]
8 پاسخ

تعقیب

  1. […] ” را می توانی مطالعه کنی و لذت ببری. البته اگر قُلُپ اول و قُلُپ دوم را مطالعه کرده ای . […]

  2. […] احتمالا قُلُپ اول کپی رایتینگ را نوش جان کردی پس در این مقاله یک قدم پیش می رویم به […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *