کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و دروغ هایی که زمان و زندگی تان را نابود می کند

در این مقاله می خواهم در رابطه با چند مسئله خیلی خیلی مهم کسب و کار اینترنتی برایت بنویسم .

این مقاله باعث می شود مسیر کسب و کار اینترنتی ات را یکبار دیگر بررسی کنی تا زمان و میلیون ها تومان درآمدت تباه نشود.

قبل از اینکه این مسائل را با هم بررسی کنیم ،
میخواهم داستان دو نفر که کسب و کارشان را استارت زدند را تعریف کنم

دو نفری که به طور همزمان کسب و کار اینترنتی شان را شروع کردند و بعد از یکسال اتفاقی که افتاد …

کسب و کار اینترنتی

در حال حاضر وب سایت دومی وجود ندارد . نابود شد.

یکسال زمان صرف وب سایت کرد و نتیجه ای که گرفت حساب بانکی خالی و ناامیدی کامل از زندگی بود.
اکثر افرادی که کسب و کار اینترنتی شان را راه اندازی می کنند ، بعد از 1 سال همین اتفاق برایشان می افتد.

چرا به سرنوشت وب سایت دوم دچار می شوی اگر به مسیرت ادامه دهی ؟

کسب و کار اینترنتی

استفاده از فرمول و مسیر کاملا اشتباه

  • طراحی سایت
  • طراحی لوگو سایت و صرف زمان برای گرافیک و ظاهر سایت
  • تولید مقاله به تعداد خیلی زیاد
  • بهینه سازی محتوا برای گوگل
  • نصب فروشگاه
  • محصول
  • منتظر باش تا مردم حمله کنن و محصولت را بخرند.

این باور غلطی است که در ذهن خیلی از افراد وجود دارد .
باوری که 90 درصد کسب و کارهای اینترنتی را قبل از حتی 1 فروش موفق نابود می کند.

مسیر اشتباهی که متاسفانه اکثر افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند ، به شما پیشنهاد می دهند.
من به عنوان یک مشتری ، صبح که بیدار می شوم به این فکر نمی کنم که از چه سایتی خرید کنم
پس چرا فکر میکنی اگر منتظر باشی ، بازدید کننده از سایت شما خرید می کند ؟

 

توجه زیاد به دامین و ظاهر وب سایت 

اصلا مهم نیست چه دامینی ثبت می کنی و چه قالبی برای سایت انتخاب می کنی
نباید دغدغه تان انتخاب قالب و ظاهر زیبا سایت باشد ، دغدغه ای که تو باید داشته باشی فروش بیشتره.

تنها چیزی که باعث میشود درآمدت بیشتر شود ، فروش بیشتر است.
و تنها چیزی که برای مخاطبتان مهم است ، نتیجه ای است که از استفاده از محصول شما خواهد گرفت نه ظاهر و دامین سایت !

ظاهر خوب سایت و دامین مناسب فقط باعث می شوند مخاطب راحت تر باشد ولی باعث فروش و درآمد نمی شوند
پس زمان خود را صرف آن نکنید و خیلی سریع تصمیم بگیرید.

 

انتخاب ایده عجیب و غریبی که هیچ مشکلی را حل نمی کند

 

انتخاب ایده

انتخاب ایده اولین و مهم ترین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان است .

انتخاب یک ایده پولساز به تنهایی می تواند یک کسب و کار را از 0 به 100 برساند بدون هیچ ابزاری.

چطور می توانیم یک ایده پولساز پیدا کنیم ؟

( مشکل مردم )

راه حل مشکل + بازار هدفی مشخص میشود ایده پولسازی که برای تو ماهیانه میلیون ها تومان درآمد می سازد.

نکته : هرگز ایده ای انتخاب نکن که قبل از تو هیچکس سراغش نرفته است. ( ایده های عجیب )

مثلا : ایده فروش محصول آموزشی آبیاری گیاهان دریایی

درباره انتخاب ایده پولساز یک ویدئو کامل برایت تولید می کنم تا یک بار برای همیشه این دغدغه ات حل شود.

 

محتوا را برای گوگل بهینه کنید تا مخاطب را از دست بدهید

 

مخاطب

شاید برایت عجیب باشد و با خودت بگویی
احسان دیوانه شده است.

اما با خودت فکر کن ببین گوگل از تو خرید می کند یا مردم ؟

مردم درسته
پس چرا باید برای گوگل بنویسی ؟ بازدیدکننده های سایتت بیشتر شود ؟

بازدیدکننده ای که خرید نمی کند

برای مردم بنویس ، برای مردم محتوا تولید کن تا نتیجه بگیرند ، مشکلشان را حل کن تا دیگر نیازی به گوگل و سئو نداشته باشی !

زمانی که مشکل مخاطب را حل کنی ، مخاطبان دیگر به صورت اتوماتیک از طریق مخاطبی که نتیجه گرفته به وب سایت شما هدایت می شوند.

زمانی که محتوا را بر اساس اصول سئو می نویسی مانند یک ربات بدون احساسات می شوی
و مطمئن باش هیچکس دوست ندارد از یک ربات خرید کند.

 

سعی نکن کسی باشی که نیستی

 

خودت باش

لازم نیست کسی باشی که نیستی

استایل و سبک خودت را داشته باش تا خیلی سریع رشد کنی . زمانی که ویدئو ات را می سازی یا مقاله ات را می نویسی
نقش بازی نکن . فقط خودت باش.

ساده بنویس ، ساده صحبت کن ، نیازی نیست کتابی صحبت کنی

در ویدئویی که می سازی هم نیازی نیست مانند یک فروشنده کت و شلوار بپوشی ( تعداد زیادی از افراد در ایران فکر می کنند حتما باید جلوی دوربین کت و شوار داشته باشند )

اگر کپی باشی ، باختی ! مردم کپی نمی خواهند .
زمانی که محتوای خوبی ارائه دهی ، مردم عاشقت می شوند.

اگر می خواهی برند و کسب و کارت جذاب و منحصر به فرد باشد باید خودت جذاب و منحصر به فرد باشی
یعنی خودت باشی.

 

اگر محصولت مشکل مخاطبت را حل نمی کند و نتیجه نمی سازد ، کسب و کار اینترنتی ات را راه اندازی نکن

 

حل مشکل مخاطب

مهم نیست از چه ابزاری استفاده می کنی اگر مردم شما را نخوان.
چه زمانی مردم شما را نمی خواهند ؟

زمانی که نتوانی نتیجه ی دلخواه را برایشان بسازی.

مردم فقط به خودشان فکر میکنند نه به شما و کسب و کارتان.

اگر محصولی که تولید میکنی مشکل مخاطبت را حل نکند ، همه ی تلاش هایت هدر می رود و کسب و کارت نابود می شود.

تنها چیزی که وب سایت اول داشت ( اشاره به داستان بالا ) محصولی بود که نتیجه دلخواه را برای مشتری می ساخت.
و همین کافی بود تا مخاطب تصمیم بگیرد از وب سایت اول خرید کند نه وب سایت دوم که مانند فروشنده ها وب سایتش را طراحی کرده بود نه مانند یک دوست .

حتی اگر میلیون ها تومان هزینه برای پلاگین های مختلف کنی و یک وب سایت فوق العاده حرفه ای داشته باشی
اگر مخاطب تو را انتخاب نکند باختی .

امیدوارم این مقاله برایت مفید باشد.

 

 

 

 

کسب و کار اینترنتی و دروغ هایی که زمان و زندگی تان را نابود می کند
4.5 (90%) 2 vote[s]
8 پاسخ
  1. مهدی
    مهدی می گوید

    بسیار عالی ، البته به نظر بنده باید یکسری از موارد وبسایت دوم را نیز در اولویت های بعدی قرار بدیم چون نیاز های حیاتی یک کسب و کار هدفمند میباشد . مثل همیشه عالی

    پاسخ
    • Ehsan Hasani
      Ehsan Hasani می گوید

      ممنون از نظرت مهدی جان
      بستگی به کسب و کار و مخاطب هاش داره
      در کل هدف کسب و کار اینترنتی این است که بتونی به استقلال زمانی و مالی برسی
      اما اگر بخواهی استراتژی وب سایت دوم را داشته باشی باید زمان خیلی زیادی برایش بزاری
      سیستم چت آنلاین
      حضور در شبکه های اجتماعی مختلف و …
      که نیاز به استخدام افراد دیگری هستش
      و اینجاست که هدف اصلی را فراموش میکنیم
      چون یک تیم نیاز به مدیریت داره و استقلال زمانی که یکی از هدف های راه اندازی کسب و کار اینترنتی است به کل فراموش میشود

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *