ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ – چطور ایمیل هایی را بفرستیم که نرخ تبدیل را بالا ببرد ؟

در این مقاله می خواهم درباره این موضوع ( ایمیل مارکتینگ ) بنویسم که چطور می توانی ایمیل هایی را بفرستی که
نرخ تبدیل را بالا ببرد تا در نهایت شاهد فروش بیشتر محصول و خدماتت باشی.

لیست ایمیلی که با هزاران امید می سازی

ایمیل مارکتینگ

 

شاید تو هم با هزاران امید لیست ایمیلی برای سایتت را ساختی و انتظار داشتی که بتوانی نتایج عالی از کسب و کارت بگیری ولی زمانی که شروع به ارسال ایمیل ها برای مخاطبانت کردی ،
بعد از ارسال جند ایمیل ، متوجه شدی که ایمیل ها را باز نمی کنند و هیچ کدام از مخاطبینت دیگر دوست ندارند در لیست ایمیلی ات باشند.

این اتفاقی است که برای 90 درصد کسب و کارهای اینترنتی می افتد.

و مهم نیست چند نفر در لیستت باشند ، اگر قرار باشد ایمیل های ارسال شده شما بازنشده باقی بمانند.

اگر مخاطب با ایمیلی که ارسال میکنی توجه اش جلب نشود ، دیگر فرقی نداره ! میخوای 1000 نفر در لیست داشته باشی یا 10000 نفر.

 

مخاطب بر اساس تیتر ایمیل ها تصمیم می گیرد که کدام را باز کند و
کدام را حذف کند !

 

اگر تیتری که برای ایمیل ات می نویسی توجه مخاطب را جلب نکند یا مخاطب را ترغیب به باز کردن آن نکند جزو حذف شده ها می شوید.
تیتری که برای ایمیل می نویسی باید قدرتمند و جذاب نوشته شود تا توجه و علاقه مخاطب را به خود جلب کند.

هدف تیتر در ایمیل مارکتینگ دقیقا همینه !
ترغیب مخاطب به بازکردن ایمیل ، جلب توجه مخاطب !

و هدف متن ایمیل ، ترغیب مخاطب به کلیک روی لینک موردنظر شماست یا اقدام مورد نظر شما را انجام بدهد.

رعایت 3 نکته در ایمیل مارکتینگ نرخ تبدیل شما را حداقل 5 برابر می کند :

1 – تیتر ایمیلی که توجه مخاطب را جلب کند تا نرخ باز شدن ایمیل تان را افزایش دهد.

2 – متن ایمیل طوری نوشته شود که مخاطب را ترغیب به کلیک کردن کند.

3 – قالب ایمیلی که فروشتان را بیشتر کند.

 

تیتر ایمیلی که توجه مخاطب را جلب کند تا نرخ باز شدن ایمیل تان را افزایش دهد.

 

اولین نکته ای که باید رعایت کنی این است که تیتری بنویسی که نرخ باز شدن ایمیل ات را افزایش دهد.
تصور کن در متن ایمیل ات یک کد تخفیف 80 درصد گذاشته ای که می تواند هر مخاطبی را برای خرید وسوسه کند
اما اگر ایمیلی که می فرستی باز نشود ، هیچ فروشی نخواهی داشت.

اگر تیتر جذابی ننویسیم ، دیگر فرقی ندارد چه متن ایمیلی نوشتیم ، چون باز نمی شود.

نوشتن تیتری که توجه ها را جلب می کند

دیدن یک سری از کلمات در تیتر ایمیل برای ما تبدیل به کلیشه شده است و زمانی که آن ها را در تیتر می بینیم ، بر روی ما تاثیری نمی گذارد

کلماتی مانند :

تایید عضویت

دعوت می شوید تا …

پرداخت تمدید اشتراک …

عضو شوید …

اخبار

خبرنامه

فروش ویژه

 

دو فرمول تیتر نویسی که نرخ باز شدن ایمیل تان را به 100% نزدیک می کند :

اگر از این دو فرمول به خوبی استفاده کنی ، امکان ندارد مخاطب ایمیل را ببیند و روی آن کلیک نکند !

فرمول 1 : تیتر شوکه کننده

از تیتری استفاده کن که مخاطب را شوکه کند تا بر روی ایمیل کلیک کند.
این تیتر باید مخاطب را کنجکاو کند.

مثلا :

پدر شدن پسر 14 ساله نابالغ

برنامه 12 هفته ای تا بالا تنه ای به ابعاد خدایان ( هرکول )

 

فرمول 2 : تیتر با پیشنهادی رد نشدنی

این تیتر باید طوری نوشته شود که مخاطب نتواند آن را رد کند و
متوجه شود که اگر آن را رد کند ، فرصت فوق العاده ای را از دست می دهد.

مثلا :

با این ویدئو ترافیک سایت خود را 10 برابر کنید

در یک هفته 3 کیلو وزن کم کنید

 

نکته : برای نوشتن تیتر فوق العاده با پیشنهادی که مخاطب نتواند آن را رد کند ، باید مخاطب را خوب بشناسی.

اگر میخواهی درباره نوشتن تیتر بیشتر بخوانی ، مقاله زیر را برایت نوشته ام

 

نوشتن متن ایمیل ، طوری که مخاطب ترغیب شود اقدام موردنظر شما را انجام دهد

اولین نکته اینه که متن ایمیل ات را کوتاه بنویسی
در طول روز مخاطب چندین ایمیل از افراد مختلف دریافت می کند و در این شرایط مخاطب حوصله خواندن ایمیل های بلند و طولانی را ندارد.

متن ایمیل شما نباید بیش از حد طولانی باشد و در عین حال باید منظورتان را منتقل کنید.
طوری با مخاطب صحبت کنید که مخاطب شما تصور کند کنارتان نشسته است و دوتایی در حال گپ و گفتگو هستید.

هدف اصلی این است که ارتباط گرمی با مخاطب ایجاد کنیم و مانند یک دوست بنویس نه یک فروشنده !

 

درباره نتیجه صحبت کنید نه ویژگی ها

زمانی که می خواهی محصولت را معرفی کنی ، درباره نتیجه ای صحبت کن که برایش دارد نه اینکه
محصول چند دقیقه هست یا چقدر زمان صرف ساخت آن شده است.

مهم نیست

تنها چیزی که برای مخاطب مهم است ، مشکلی است که دارد !
و تو باید درباره نتیجه ای صحبت کنی که مخاطب بعد از استفاده از محصولت به آن میرسد.

ساده بنویس و از کلمات پیچیده استفاده نکن

هر چقدر ساده تر بنویسی و از کلمات هوشمند و پیچیده استفاده نکنی ، تاثیرش بیشتر می شود.

زمانی می توانیم بگوییم که متن ایمیل موفقی نوشته ایم که فروشمان را بیشتر کند نه اینکه پر از کلمات پیچیده باشد که تاثیری در فروش ندارد.

 

قالب ایمیلی که ارسال می کنیم

 

سومین نکته ای که باید رعایت کنیم
قالب ایمیله !

نیازی نیست قالبی طراحی و انتخاب کنید

 

 

کاملا دوستانه و ساده
فقط بنویس

افرادی مثل راسل برانسون ، جف واکر ، نویل مدهورا
افرادی هستند که درآمدهای میلیون دلاری از کسب و کارهای اینترنتی شان دارند و از قالب ایمیل های کاملا ساده استفاده می کنند.
بدون هیچ گرافیکی ، حتی از دکمه هم استفاده نمی کنند. ولی با این حال بیشترین نرخ تبدیل را دارند.

تو زمانی که میخواهی برای دوستت ایمیل ارسال کنی ، از دکمه و گرافیک استفاده نمی کنی پس برای مخاطبت هم استفاده نکن.

مخاطب تو ، صمیمی ترین دوست تو است .

زمانی که از رنگ ، بنر و … در ایمیل ات استفاده می کنی ، مخاطب حس میکند تو هم فروشنده ای و هیچ فرقی با بقیه نداری.

قالب ایمیل

امیدوارم این مقاله برایت مفید باشد

احسان حسنی

 

 

ایمیل مارکتینگ – چطور ایمیل هایی را بفرستیم که نرخ تبدیل را بالا ببرد ؟
5 (100%) 4 vote[s]
3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *