دیوید اگیلوی

می خواهم قبل از این که این اصول را فاش کنم . دیوید اگیلوی را معرفی کنم.

اصولی که دیوید اگیلوی برای نوشتن تبلیغات تاثیرگذار استفاده می کرد و توانست با استفاده از این اصول به ثروتی افسانه ای برسد.

دیوید اگیلوی نابغه ای در دنیای تبلیغات بود که توانست در طی مدت زمان کمی بیلیون ها دلار درآمد کسب کند.

معرفی در همین حد کافی است به نظر من.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتری داری ، کتاب اعترافات یک تبلیغاتچی و سلطان خیابان مدیسون را می توانی بخوانی.

خیلی خب ، بریم سراغ اصل مطلب

قبل از نوشتن هر چیز ، مخاطبت را به اندازه دوست صمیمی ات بشناس

همانطور که دوستت را می شناسی ، باید مخاطبت را هم بشناسی .

دقیقا چه مشکلی دارد ؟

شرایط ایده آلش دقیقا چیست ؟

چرا تا به الان به شرایط ایده آل خود نرسیده است ؟

دیوید اگیلوی

زمانی که بدون هیچ شناختی از مخاطب تیتر و آگهی بنویسی ، هیچ فروشی نخواهی داشت.

اگر مخاطب را نشناسی و تبلیغ بنویسی

مانند این است که بخواهی به افرادی که موهای خوش حالتی دارند ، شامپو تحریک کننده رشد مو بفروشی و توضیح بدهی که چطور رشد موی آن ها دو برابر می شود.
به آن نیازی ندارند ، همین الان هم آن شرایط را دارند و نیازی به رشد دو برابری مو ندارند.

خب مشخص است ، نمی توانی محصولت را بفروشی.

 

با تغییر تیتر می توانی 10 برابر بیشتر پول بدست بیاوری

تعداد کسانی که فقط تیتر را می خوانند 5 برابر بیشتر از آن هایی است که ادامه متن را هم می خوانند. ( دیوید اگیلوی )

تیتر ها دروازه های ورودند و باید طوری نوشته شوند که مخاطب نتواند بی تفاوت از کنارش رد شود.

اگر تیتر مخاطب را تحریک به خواندن ادامه متن نکند ، پس هیچ کاری نکرده است.

تنها هدف تیتر ، جلب توجه است !

باید وعده و قولی به مخاطب بدهی که به تحقق آن ایمان داری ، حتی اگر تیتر طولانی هم شد مشکلی نیست.

وقتی کسی خواندن تیتر را شروع کرد به طور حتم نیمه کاره نباید رهایش کند.

تیترهای طولانی و حاوی اطلاعات فروش بیشتری را رقم می زنند و کسی به سراغ ادامه متن می رود که تیتر توانسته باشد کنجکاوی اش را برانگیزاند.

طوری تیتر را تمام کنید که خواننده نتواند به راحتی از خواندن بقیه ی مطلب صرف نظر کند.

تیتر باید خلاصه و روشن ، منظور شما را منتقل کند و

تیتر های پیچیده با متن های سخت ننویسید و انتظار نداشته باشید که مردم ادامه متن را بخوانند تا از منظور شما سر در بیاورند ، چون نیازی به این کار ندارند.

 

7 فرمول آماده برای نوشتن عنوان که توجه هر مخاطبی را جلب می کند.

 

طوری بنویس که مخاطب تا انتها بخواند

گوشه دنجی پیدا کن و بنشین. طوری که انگار داری با دوستت گپ میزنی و او از شما می پرسد :

و همان چیز هایی را بنویس که در جواب این سوال می گفتی.

به اصل مطلب اشاره کن ( نیازی به حاشیه رفتن نیست )

اگر ادعایی داری ، ثابتش کن و به شیوه ای دوستانه و صمیمی پیش برو تا حوصله ی مخاطب سر نرود.

این که آگهی شما طولانی باشد یا کوتاه ، بستگی به محصول دارد. اگر میخواهی برای آدامس تبلیغ بنویسی ، مطلب زیادی برای گفتن نداری ، ولی اگر محصولی آموزشی داری و آن قدر ها شناخته شده نیست ، هر قدر لازم بود بنویس.

ارائه ی اطلاعات بهتر مساوی است با فروش بیشتر.

برای اثبات ادعایت شاهد و مدرک بیاور. نظر مشتریان قبلی سند است.

روان بنویس . به همان زبانی که عامه ی مردم صحبت می کنند بنویس تا حواس خواننده پرت نشود و روی موضوع موردنظر شما تمرکز کند. ( نیازی به استفاده از کلمات قلمبه سلمبه نیست )

 

هنر ساده نوشتن را یاد بگیر . با استفاده از کلمات کوتاه ، جمله های ساده منظورت را واضح بیان کن.

و آخرین نکته این که به خاطر داشته باش که وظیفه تو سرگرم کردن مخاطب نیست.

جلب توجه مخاطب و فروش ، موفقیت محسوب می شود.

 

 

2 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *