نقل قول هایی از نابغه های دنیای تبلیغات

این مقاله هر هفته آپدیت می شود .

در دنیای تبلیغات افرادی هستند که سال های طولانی از زندگی شان را درباره تبلیغات تحقیق و مطالعه کرده اند
و ما می توانیم به سادگی به منابع آن ها و نوشته های آن ها دسترسی داشته باشیم .

 

دیوید اگیلوی  David Ogilvy :

دیوید اگیلوی

1 – در دنیای مدرن کسب و کار ، این بی فایده است که متفکری خلاق و مبتکر باشی مگر این که بتوانی چیزی که خلق میکنی را بفروشی .

2 – تبلیغی تاثیر گذار است که مخاطب را به تفکر درباره ی آنچه که ما می خواهیم ، وادارد نه این که مجذوب خود تبلیغ شود .

3 – حقیقت را بگویید اما حقیقت را جذاب بگویید ، شما نمی توانید افراد را وادار به خرید کنید ، فقط می توانید آن ها را علاقه مند به خرید کنید .

4 – هیچ وقت تبلیغات را طوری ننویس که نمی خواهی خانواده ات بخوانند. تو به زن خودت دروغ نمی گویی ، پس به زن من هم دروغ نگو .

5 – تا جایی که می توانید مغز خودتان را از اطلاعات به درد بخور انباشته کنید .

6 – یاد بگیرید که ساده صحبت کنید و ساده بنویسید .

7 – آنچه می گویید بیشتر از چگونه گفتن آن اهمیت دارد .

8 – عنوان ، مهم ترین و تعیین کننده ترین عامل یک تبلیغ است . تلگرافی است که خواننده با مشاهده ی آن مصمم به خواندن متن می شود.

9 – به طور متوسط تعداد افرادی که عنوان را می خوانند ، 5 برابر خوانندگان متن است .

10 – زمانی که عنوان خود را می نویسید  ، در حقیقت 80 سنت از یک دلار خود را خرج کرده اید و اگر با استفاده از عنوان تبلیغ خود ،
موفق به فروش کالا نشده اید ، 80% پول مشتری خود را به هدر داده اید.

 

 

گری هالبرت Gary Halbert :

گری هالبرت

 

1 – ابتدا بازار هدف را مشخص کن ، سپس محصولت را تولید کن.

 

لئو برنت Leo Burnett :

لئو برنت

1 – در دنیای تبلیغات اگر نتوانید توجه دیگران را به سوی خود جلب کنید هیچ چیز نخواهید داشت .
شما باید حتما مورد توجه قرار بگیرید ، ولی هنر این است که جلب توجه به شکل طبیعی باشد . بدون هیاهو و بدون کلک.

 

2 – تا زمانی که مخاطب تبلیغ را نبیند اگر بهترین محتوا را هم نوشته باشیم آن را نمی خواند .
پس مهم ترین کار در تبلیغ نویسی به دام انداختن چشمی مخاطب در ابتدای کار است .

 

3 – بزرگترین خطری که می تواند یک تبلیغ را تهدید کند اشتباه رساندن مفهوم به مردم نیست بلکه کسل کننده و پیش بینی پذیر بودن آن است.

 

4 – قدرتمندترین منبع قدرت در کل جهان ، کلمه نوشته شده است .

 

5 – هرگز مطلبی را که خطاب به توده ی مخاطبان است ، اما نمی توانید برای یک نوجوان 16 ساله ی باهوش توضیح دهید ، ننویسید.

 

6 – به من نگویید که محصولتان را چقدر خوب ساخته اید ، به من بگویید که استفاده از آن چه فایده ای برایم خواهد داشت .

 

 

 

 

یوجین شوارتز Eugene Schwartz :

یوجین شوارتز

 

1 – در نوشتن تبلیغات شما باید این طور فکر کنید که برای فردی می نویسید که هیچ اطلاعاتی درموردی که می نویسید ندارد ،
پایین ترین سطح هوش را دارد ، کاملا بی حوصله و خسته است و … پس باید خودتان را به ساده ترین و مستقیم ترین حالت ممکن به او ارائه بدهید.

 

2 – در مورد آن چیزی که محصول یا خدمات شما برای مخاطب دارد صحبت کنید نه آن چیزی که هست و این را به مخاطب عینی نشان دهید.

 

3 – مردم عادی هیچوقت پا در مسیر ثروت نمی گذارند چون فرسخ ها با آن فاصله دارند و احتمالا هیچگاه آن را پیدا نمی کنند …

 

4 – بزرگترین اشتباه بازاریابان این است که آن ها در تلاش هستند که در بازار تقاضا ایجاد کنند .

 

نقل قول هایی از نابغه های دنیای تبلیغات
5 (100%) 4 vote[s]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *