فرمول aida

فرمول AIDA و وسوسه ای که به خرید مخاطب ختم می شود

فرمول aida یک فرمول تبلیغ نویسی است که استفاده از آن تا به حال میلیون ها دلار برای تبلیغ نویسان درآمد ایجاد کرده است.

فرمولی ساده ولی موثر در ایجاد وسوسه خرید در مخاطب.

از این فرمول می توانی برای نوشتن صفحه فروش ، مقاله ها ، لندینگ پیج و … استفاده کنی
تا مخاطبینت را قانع کنی که محصولت می تواند نتیجه ایده آلی را برایشان بسازد و تنها راه رسیدن به آرزوها و نسخه بهترشان ، محصول و خدمات تو است.

تنها کاری که بعد از خواندن این مقاله باید انجام دهی این است که اطلاعات موردنظر خودت را در قالب این
فرمول قرار دهی تا بهترین نتیجه ممکن را بگیری ( یعنی فروش بیشتر ).

 

خیلی خب

قبل از این که این فرمول را بررسی کنم ، یک نکته مهم در تبلیغ نویسی هستش که باید قبل از نوشتن هر متن و تبلیغی ، رعایت شود.

انتخاب و شناخت دردها و آرزوهای مخاطبینت

تا زمانی که مخاطب درستی را انتخاب نکنی ، نتیجه ای هم نمیگیری.
فرض کن برای افرادی که مو ندارند ، 2000 کلمه درباره شامپویی بنویسی که موها را صاف و نرم می کند.
حتی 10 کلمه اش هم خوانده نمی شود ، چون مخاطب درستی را انتخاب نکرده ای.

مخاطب این شامپو ، افرادی با موهای وزوزی هستند نه افرادی که مویی ندارند.

انتخاب دقیق مخاطب بسیار مهم است.

اگر محصول و خدماتی در زمینه سئو و بهینه سازی سایت داری ، مخاطب تو افرادی هستند که وب سایت دارند.

مخاطب تو افرادی هستند که وب سایت و محصولی برای فروش دارند و برای این کار نیاز به ترافیک و بازدیدکننده بیشتری برای سایتشان دارند.

قبل از این که کلمه ای بنویسی باید مخاطبت را کاملا شناسایی کرده باشی تا بتوانی از قدرت این فرمول یا فرمول های تبلیغ نویسی دیگر استفاده کنی و نتیجه بگیری.

برای شناسایی دقیق مخاطبت می توانی از سوال های زیر استفاده کنی :

  • چه مشکلی است که مدام به آن فکر می کند و نمی تواند حلش کند ؟
  • شرایطی که در حال حاضر در آن است ، چقدر سخت است ؟ ( با جزئیات زیاد )
  • دقیقا دوست دارد به چه شرایطی برسد و چه نتیجه ای بگیرد ؟
  • چه امیدها و آرزوهایی دارد و چرا تا الان اقدامی در راستای رسیدن به آن ها نکرده است ؟

 

بعد از این که مخاطبت را مانند یک دوست شناختی

می توانی از این فرمول برای کمک کردن به او استفاده کنی.

 

فرمول AIDA

 

Attention جلب توجه مخاطب

 

اکثر بخش های زندگی حالت کسل کننده ای دارد و زندگی اصلا شبیه فیلم و سریال ها نیست
و وظیفه تو این است که با محتوایی که می نویسی مخاطب خسته از این زندگی کسل کننده را تکان دهی .

اگر توجه مخاطب را در این مرحله جلب نکنی ، دیگر مهم نیست چه می نویسی . چون خوانده نمی شود.

جلب توجه با یک تیتر جذاب

تیتری که می نویسی باید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد طوری که تصمیم بگیرد تا انتهای صفحه را بخواند

یک تیتر جذاب ، تیتری است که مخاطب با خواندن آن مطمئن شود
که تو می توانی راه حل مشکلش را به او در ادامه متن بگویی .

راه حل مشکلی که سال ها در پی حل آن بوده است.

این 3 نکته را رعایت کن تا بتوانی تیترهایی بنویسی که مخاطب قانع شود تا انتهای مقاله یا صفحه فروش محصولت را بخواند :

1 . پیشنهادی ردنشدنی بنویسید

پیشنهادی بدهید که مخاطب نتواند به آن نه بگوید.
مثال : چطور می توانی در یک هفته 3 کیلو لاغر شوی بدون اینکه رژیم غذایی سختی بگیری >

2 . تصویرسازی یک شرایط ایده آل با تیتر

شرایط ایده آل و نتیجه استفاده از محصول یا خدماتت را برای مخاطب با تیتر تصویر سازی کن.

بگذار مخاطب آن شرایط را حس کند ، تصورش کند و از تصور آن شرایط لذت ببرد.

مثال : اگر همین الان محبوب ترین و زیباترین دختر ایران بودی ، دوست داشتی با کی ازدواج کنی ؟

3 . پرسیدن یک سوال که شرایط بد مخاطب را بهش یادآوری کنی

مثال : آیا از اینکه پوست صاف و زیبایی نداری و نمی توانی در جمع دیده شوی خجالت می کشی ؟

 

می توانی در نوشتن تیتر از 7 فرمولی که برایت نوشته ام استفاده کنی :

7 فرمول آماده برای نوشتن عنوان که توجه هر مخاطبی را جلب می کند.

 

Interest علاقمند کردن مخاطب از لحاظ منطقی

 

کاری که باید بعد از جلب توجه مخاطب انجام دهی این است که کاری کنی که مخاطب صفحه را نبندد.

و کاری کنی با اشتیاق به خواندنش ادامه دهد.

چه کاری می توانیم انجام دهیم ؟

ساده ست . سعی کن مزایایی که خواندن ادامه محتوا برایش دارد را به او یادآوری کنی.

در این مرحله باید به صورت منطقی مخاطب را قانع کنی که محصولت یا محتوایی که نوشتی ، سودآور است و برای او مزایایی دارد.

از مزیت های محصول خود بنویسید.

 

Desire ایجاد هوس و علاقمند کردن مخاطب از لحاظ احساسی

 

فرمول aida

ما نیازها و مشکلات مخاطب را می شناسیم و الان جایی است که باید آن ها را به او یادآوری کنیم.

باید کاری کنی مخاطب تصور کند :

• شرایط الان و شرایطی که قرار است با خرید محصولت به آن برسد.

• مشکلی که دارد.

• شرایطی که دوست دارد به آن برسد ( که دقیقا به شرایطی که قرار است با خرید محصولت به آن برسد شبیه است ).

توضیح دهید که چطور محصول شما می تواند زندگی اش را تغییر دهد.

توضیح دهید که چطور محصول و خدمات شما یک نسخه بهتر از آن ها می سازد.

مثال :

در حوزه کاهش وزن

می توانی از عکس های قبل و بعد استفاده کنی تا مخاطب خودش را در شرایط ایده آل ببیند و تصویرسازی کند.

 

Action تشویق و تحریک مخاطب به اقدام

زمانی که توانستی مخاطب را متقاعد کنی که محصولت بهترین انتخاب برایش است.

وقت آن است که قدم نهایی را برداری و دکمه خرید را بگذاری.

( البته نباید حتما دکمه خرید باشد ! می تواند ثبت ایمیل ، درخواست نظرگذاشتن یا دانلود یک فایل باشد. )

تو باید او را تشویق کنی که کاری انجام دهد.

 

یک مقاله درباره فرمول تبلیغ نویسی BAB هم برایت نوشته ام که می توانی برای نوشتن تبلیغات استفاده کنی.

با فرمول تبلیغ نویسی BAB ، احساسات یک ربات را هم می توانید تحریک کنید

 

امیدوارم این مقاله برایت مفید باشد.

فرمول AIDA و وسوسه ای که به خرید مخاطب ختم می شود
5 (100%) 6 vote[s]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *